5º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em Design

UNB — Brasília (DF)

Novembro/2002

Comunicação

A Construção de Significados em Sites Infantis

The Construction of Meanings in children’s sites

Resumo

Este texto aborda a interação entre crianças das primeiras séries do ensino fundamental e o design das interfaces gráficas de sites a elas destinados. A Internet está cada vez mais presente na rotina das crianças. Pode-se considerar a construção de significados das representações gráficas, que compõem as interfaces desses sites, a grande responsável para que os objetivos comunicativos sejam atingidos. No entanto, os sites infantis não são integralmente compreendidos. As crianças tomam decisões a partir da compreensão dos elementos de design, enfatizando a necessidade de o designer conhecer suas tendências de percepção na produção de Websites infantis.

Palavras-chave:

design, significação, Websites infantis

Abstract

This text shows the interaction between primary school children in the early grades and the design of graphic interfaces of sites made for them. The Internet is more and more present in children’s routine. The constuction of meanings of graphic representations, which makes up the interfaces of these sites, is by far responsible for the achievement of communicative aims. However, children’s sites are not totally understood. Children make decisions from the moment they understand the elements of design. Therefore, it is essential for the designer to be acquainted with the children’s inclinations of understanding in order to build their websites.

Keywords:

design, signification, children’s Websites

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